søndag 9. desember 2012

Ullvask til besvær.

For en spenning det er å sette seg ned ved pc`en når minsten tar sin morgenlur med frokosten å se om noen har tittet innom. Tusen hjertlig takk til alle som har vært her, for en velkomst jeg har fått, flott blogggjeng dere er. Jeg klør etter å blogge mer:)

Men til en liten trivialitet på en mandagsmorgen..

Skal dette liksom representere en ren body?? Minsten er mellom to bleie størrelser for tiden og dette resulterer i bæsj opp til skulderbladene ved stort sett hver tømning. Dette har dobblet skittentøyhauen vår, minst. Hvordan i alle dager skal man vaske ull som en gjennomvetet av lysegul bæsj? (vet dette kanskje høres ekkelt ut for dere ikke-mammer, men tro dere meg; med en gang dere blir mor blir bæsjeprat skremmende naturlig). Står jo klart på bodyene at skal ikke vaskes på varmere enn 30-40 grader og sterk flekkfjerningssåpe vil jeg da heller ikke bruke. Noen som kan hjelpe meg og har noen råd?

Ellers vil jeg vise frem mitt siste skrot som mannen min så fint kaller det. Det ble funnet bak låven på mitt gamle arbeidssted, Aker sykehus etter en kjip nattevakt. Gleden var stor da jeg oppdaget den gamle.. ja.. hva er det egentlig?  Uansett, den henger nå i gangen og høyre side har jeg malt med tavlemaling. Burde ha pusset av slitt maling først, men utålmodig som jeg er gadd jeg ikke det. Så tavlen er ikke veldig brukanes. Derfor står navnene vi vurderte til minsten der fortsatt tre måneder etter han kom til verden, og ja, han har fått et navn:) Snart blir det dåp, uffamei.. da må jeg lage mat, det er virkelig ikke en sterk side. Nå får jeg løpe, begynner å lukte svidd havregrøt her nå:) 

4 kommentarer:

  1. Velkommen til bloggverden :)
    Titter brått innom igjen.

    Fin mandagskveld,
    - Maia

    SvarSlett
    Svar
    1. Gøy at du var innom:) Håper å se deg igjen. Artig å blogge:)

      Slett
  2. Kan være vanskelig å få ullklær rene ja!

    Ha en finfin kveld,
    klem fra en annen nykommer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar. Blir gøy å følge deg også:)

      Slett

Skriv noe da vel, tar veldig gjerne imot tilbakemeldinger og kommentarer.