torsdag 10. januar 2013

Dåp og alt det som følger med.

Trodde dåp var en enkel, lettvint og ikke så formell greie. Der tok jeg feil. For besteforeldre er dette tydeligvis store greier. Det er ordning og planlegging på høyt plan og vi ringes flere ganger daglig. Hvordan plassere bordene? noe å spise før maten? hva slags deessertvin? hvor lang tale skal dere holde (hva, tale??!) og det siste; hvilken farge på underduken? Haha, søte er de da, de ordner og styrer for det lille nye familiemedlemmet. Gleder meg jeg. Dog vet jeg, bare vet jeg, at lille minsten kommer til å bli overtrøtt og hyle hele sermonien. Dåpskjolen er også klar, heklet av min tippoldemor. Skulle sett mannen sitt annsikt da han forsto at tøffe lille gutten hans må døpes i kjole. JA, alle barn døpes i kjole, gutt eller jente, åkkesom.

Vil dele et lite tips med dere i dag. Jeg har gjennom årene samlet opp en del øredobber og er serdeles dårlig til å hive de jeg ikke bruker lengre. Trengte derfor en måte å oppbevare dem på samtidig som det skulle være enkelt å se dem alle. Kledde derfor en kleshenger med stretchblondestoff og slik ser det ut. Henger i skapet som en vanlig kleshenger og tar ingen plass.




1 kommentar:

  1. Hehe, ja disse besteforeldrene er gode å ha ;) Husker godt hvordan mamma styret! Lykkelykke til med dåp, håper dere får en fantastisk dag!
    Klem

    SvarSlett

Skriv noe da vel, tar veldig gjerne imot tilbakemeldinger og kommentarer.