mandag 7. januar 2013

I influensaens klør

Å nei, man leser jo om det overalt og håper man slipper unna. Mannen har fått beskjed om å traske den lille km til jobb i stedet for å ta overflyt buss og antibac står i gangen og brukes hver gang vi har vært ute. Overforsiktig kanskje? ja, men likevel fikk mannen influensa symptomer torsdag kveld. Jeg så for meg den fine helgen vi hadde plalagt gå med til sykestell i stedet. Minsten og jeg hev oss rundt og løp å kjøpte Tamiflu, munnbind og hansker. Etter å ha behandlet mannen min som spedalsk i et døgn følte han seg bedre. YES! Takket være oppstart av Tamiflu bare timer etter symptomene + vakine for 2 år siden ble forløpet mildt og helgen har gått med til lange trilleturer med latte i hånden (vet, sykt klassisk, men også utrolig koselig) og middag med gode venner.

Venner uten barn er iblant er et friskt pust i hverdagen fylt med barnebæsjfarger, gulp og soverutine prat. Setter utrolig pris på alle venner med barn som man kan dele erfaringer med, men må si jeg også koser meg stort uten babyprat.

I dag skal mamma passe minsten og jeg skal gjøre små ting som henger over meg (betale regninger, fremkalle noen bilder, rydde leil, ta bort julepynt osv.) Må si jeg stortrives de små timene borte fra minsten. Jeg elsker han jo over alt på jord, men vet at det gjør meg til bedre mor bare med noen få timer for meg selv en gang i blant. Har ikke det minste dårlig samtittighet for det. Han har også godt av at andre passer han iblant.

Vil dele med dere mitt lille klesvask system. Det er ikke noe banebrytende, men gjør ting lettere for oss her i leiligheten nå som klesvaskmengden har tredoblet seg.



Er bare helt vanlige kildesorteringsbokser fra Ikea. Er utrolig praktisk å sortere klesvask på forhånd. Også tar det liten plass.

Ha en fortreffelig ukestart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv noe da vel, tar veldig gjerne imot tilbakemeldinger og kommentarer.